We współczesnym świecie ikony powróciły na utracone, właściwe ich miejsce. Liczni artyści podejmują próby przywrócenia ikonie jej dawnej wartości i funkcji.
Ikony powinny być naśladownictwem praobrazów z tą samą energią i wartością sakralno-mistyczną. Ich cechą charakterystyczną jest to, że nie ma na nich światłocienia oraz nieujawnione jest źródło światła, ponieważ to właśnie światło buduje ikony.
Tajemniczy świat ikon to ich piękno i niezwykłość.
Aktualna wystawa jest czwartą, ukazującą dorobek członków Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Lublinie oraz uczestników Ogniska Plastycznego w grupie pisania ikon, prowadzonej przez mgr Waldemara Figla
Alina Zachariewicz
Wernisaż wystawy IKON odbył się 3 października (piątek) o godz. 17.00
Uczestniczy wystawy IKON
1. Agnieszka Borowicz
2. Weronika Burcon
3. Katarzyna Durda-Delik
4. Ewa Dymek
5. Andrzej Ginalski
6. Ewa Gogół
7. Jolanta Jabłońska
8. Jadwiga Jaśkowiak
9. Elżbieta Kisielewicz-Krojtor
10. Walentyna Kobylas
11. Grażyna Laskowska-Cielniak
12. Dorota Mirosław
13. Agnieszka Smolińska
14. Zofia Snela
15. Alina Zachariewicz
16. Teresa Zembrzycka
17. Krystyna Zlot
- Katarzyna Durda-Delik „Matka Boska w ogrodzie różanym” olej deska
- Katarzyna Durda-Delik „Eleusa” olej deska
- Katarzyna Durda-Delik „Ewa” olej deska
- „Święty Jerzy” olej deska
- Jadwiga Jaśkowiak „Chrystus Pantokrator” tempera jajowa
- Jadwiga Jaśkowiak „Św. Mateusz Ewangelista” tempera jajowa
- Ewa Gogół „Matka Boska niosąca Ducha Świętego” olej deska 36×22
- Jolanta Jabłońska „Matka Boska Sulejowska” olej deska 36,5×48,5
- Teresa Zembrzycka „Matka Boża Nieustającej Pomocy” tempera jajowa
- Teresa Zembrzycka „Matka Boża Łopieńska” tempera jajowa
- Teresa Zembrzycka „Matka Boska Częstochowska” tempera jajowa
- Teresa Zembrzycka „Święta Rodzina” tempera jajowa